Obilazak porodilišta

Tokom priprema za porođaj ne bi bilo loše da obiđete i porodilište. Po meni je to zaista neophodno i korisno, što zbog radoznalosti što zbog mogućnosti da unapred vidite šta vas sve očekuje. Ne znam koliko se to u Srbiji praktikuje i da li je moguće unapred videti salu za porođaj, operacionu salu i pričati sa babicama i lekarima, ali ovde i čini mi se na Zapadu uopšte je to standardna procedura.

Kako imam samo osnovno zdravstveno osiguranje ono mi pokriva porođaj i boravak u bolnici od 3 do 5 dana nakon normalnog porođaja a 5-7 nakon carskog reza u svim kantonalnim/gradskim bolnicama u Švajcarskoj. Da bih se porodila u privatnoj bolnici (u jednoj od dve varijante privatno ili poluprivatno) morala bih da imam specijalno dodatno osiguranje koje u toku trudnoće ne mogu da doplatim. Mogla bih doduše da doplatim razliku u ceni koja je prilično velika ali to ne želim jer su ovde sve bolnice na prilično dobrom nivou tako da se ne brinem.😉

U gradu Cirihu postoje dve kantonalne tj. gradske bolnice: Univerzitetska bolnica (Unispital) i Triemlispital Maternité koja se zove po delu grada Triemli. Unispital je veća ali je Triemlispital na pet minuta od nas što je velika prednost u slučaju kada budući tata treba da nam donese nešto od kuće i tako recimo 3 puta dnevno.🙂 Mala bolnica po meni ima dodatnu prednost u odnosu na veliku u tome da je sve mirnije i smirenije jer imaju manji broj pacijenata što pak ne utiče na kvalitet.

Najpre smo pre skoro mesec dana obišli Triemlispital jer su njihovi termini za obilazak prilično fleksibilniji i možete je obići svake subote. Zajedno sa još 6-7 parova (sve trudnice su bile prilično poodmakle u odnosu na mene kojoj se stomak jedva video – toliko o našem planiranju unapred😉 ) dobili smo osnovne informacije o porođaju počev od dolaska pa sve do izlaska iz bolnice, videli sve što nas je interesovalo i utisci su nam bili prilično pozitivni. Sobe su lepe i svetle, u nežnim bojama, svaka porodilja ima svoju sobu sa porođaj (ukupno im ima šest od kojih dve imaju kade za porođaje u vodi) koja više liči na hotelsku sobu nego na one sobe o kojima sam uvek slušala u Srbiji, u svakoj smeni rade tri babice, dva doktora asistenta i jedan glavni doktor.

Naravno, hteli smo da obiđemo i Unispital što smo obavili juče jer oni organizuju obilaske samo jednom mesečno (verujem da je moguće obići je i na lični zahtev ali nisam sigurna). Kako reče budući tata: “he he, mi sada već sve znamo i ne moramo ništa da ih pitamo, samo da razgledamo” tako je zaista i bilo. Ovog puta bili smo u velikom društvu od otprilike 40 parova i u skladu s tim informativni deo je organizovan u velikom amfiteatru (hm, osećala sam se kao student) nakon koga smo podeljeni u tri grupe za obilazak. Za razliku od Triemli-ja imaju 8 soba za porođaj (razlika od samo 2 je po meni mala u odnosu na povećan broj pacijenata) dok su mi sobe za oporavak izgledale prilično neatraktivno ali je zato pogled na ceo Cirih i jezero fenomenalan. Unispital se nalazi u jednom prelepom delu grada na malom brdašcetu iznad samog centra Ciriha u blizini Univerziteta ETH tako je to zaista lepo okruženje. Naravno, i Triemli je potpuno u zelenilu ali bez spektakularnog pogleda. Ipak, nisam sigurna da ću u danima nakon porodjaja uopšte imati vremena da pogledam kroz prozor tako da taj argument nije dovoljno jak.😉

Imam još par dana da se odlučim jer bi uskoro doktorka trebalo da me prijavi u jednoj od tih bolnica. Ovde se kao što vidite sve planira prilično unapred.

Na žalost, nijedan od dva bolnička website-a nema prevod na engleski ili francuski što me prilično čudi i nije mi jasno kako stranci koji žive u Švajcarskoj dolaze do informacija o tim bolnicama. Verovatno postoje brošure na svim jezicima.🙂

update: Ono što sam takođe htela da napišem je da me je nakon oba obilaska obuzeo neverovatan strah od porođaja. Baš mi nije bilo svejedno kada sam videla sve te sale (iako su lepe🙂 ) i posebno kada sam čula vrištanje jedne od trudnica koje se čulo iza zatvorenih vrata. Svaki radni dan mi prolazi veoma brzo, uveče merkam stomak a tokom dana i večeri uživam u svakom pokretu male ribe u stomaku (tako se trenutno oseća, kao riba koja pliva u vodi) i sve mi je slatko i bajno ali ipak me je pomisao na taj realan skori dogadjaj baš stegla. Srećom, nakon prospavane noći ponovo sam OK i strah je nestao.😉

update 2: Na ovom sajtu sam pronasla odlicnu listu kriterijuma za odabir bolnice tj. porodilista pa je u celosti prenosim.

da li klinika nudi pripremne kurseve za porodjaj?
koliko prostorija za poradjanje stoje na raspolaganju?
da li postoji mogucnost za porodjaj u vodi?
da li se dozvoljeno jesti i piti za vrijeme poradjanja?
za koliko majki je zaduzena jedna babica?
da li je uvijek (i nocu) jedan pomocnik u kuci?
da li je uvijek (i nocu) jedan ljekar za narkozu u kuci?
da li je uvijek (i nocu) jedan djecji ljekar u kuci?
da li postoji mogucnost za ambulantno poradjanje?
koliko tehnickih pomagala se upotrebljava za vrijeme radjanja?
koje metode za smanjenje bola su u opticaju?
da li kuca podrzava prirodni porod?
da li se trudnica moze sto duze slobodno kretati?
da li trudnica moze slobodno i intuitivno da bira svoju poziciju?
da li se rutinski daju sredstva za umanjenje bola?
koliko cesto se sprovodi rezanje?
da li je u svako doba moguca operacija?
koje mogucnosti su date za rooming-in?
da li beba moze da ostane dan i noc kod majke?
da li otac moze prenociti kod majke i bebe i ostati za vrijeme rekovalescencije?
da li se podrzava dojenje; da li se smije i nocu dojiti?
kako je odredjeno vrijeme posjete?
da li je dozvoljeno braci i sestrama da prisustvuju porodjaju?
da li braca i sestre smiju da dodju u posjetu?
da li se blizanci/trojke uvijek vade carskim rezom?
da li u sklopu bolnice ima i djecja klinika?
koja varianta carskog reza se primjenjuje u doticnoj bolnici?
koliko dugo se ostaje u bolnici nakon carskog reza?
da li postoji intenzivna njega za prevremeno i novorodjenca?
ako nema, gdje se transportuje beba za intenzivnu njegu?
da li je kod rizicne trudnoce prisutan djecji ljekar?

3 Responses to “Obilazak porodilišta”

  1. S75 Says:

    Nemoj da se plasis. Znam da je to lako reci, a tesko izvesti. Najbolje je da o tome jos ne razmisljas jer je jos rano. Uzivaj u trudnoci, a misli o porodjaju ostavi za kasnije🙂 I onda te mozda beba iznenadi ko mene pa ni ne stignes da se sekiras🙂
    Inace meni je pomoglo to sto sam obisla bolnicu pre porodjaja, tako da nisam imala taj strah od totalno nepoznatog, jer sam znala unapred gde idem i kako to sve tamo izgleda. Druga stvar koja mi je isto prijala jeste sto sam bila sama u sobi za oporavak i imala svoje kupatilo. Tata je mogao da bude sa nama svo vreme.
    I za kraj, cini mi se da porodjaj strasnije izgleda kada o njemu razmisljas nego kada ti se to desava. Sto se bola tice i on je nekako prirodan i nije da ne moze da se izdrzi. Uostalom ti ces biti dobra devojcica i uzeces epiduralnu anesteziju i sve ce ti ostati u divnom secanju. Posle ces isto reci, moj porodjaj je najlepsi dan u mom zivotu.

  2. S75 Says:

    Btw. ni glasa nisam pustila.

  3. makilica Says:

    S, svaka cast za nepustanje nijednog glasa.🙂

    Ovde se mnoge porodilje odlucuju protiv epidurala i eventualno za homeopatska sredstva za ublazivanje bolova tako da je moguce da je dama koja je sinoc vristala bila jedna od njih …

Leave a Reply

