Mala retrospektiva

Prvo tromesečje (od prve do 12 nedelje) je prošlo prilično brzo i jedinu tegobu su mi predstavljale svakodnevne mučnine. Kao što će vam potvrditi mnoge trudnice, termin jutarnja mučnina je apsolutna glupost jer će vam često biti muka tokom celog dana a posebno uveče. Mučnine su u mom slučaju počele na početku 6 nedelje bukvalno sledećeg dana nakon što sam saznala da sam trudna. Iz tog razloga kao i zbog navodne štetnosti kofeina na plod momentalno sam prestala da pijem kafu mada ne mogu da tvrdim da bi ona podsticala mučninu. Ipak, iako sam na početku mislila da će mi rastanak od kafe teško pasti, ispostavilo se da je to bilo jedno od najlakših odricanja u trudnoći.😉

Povremeno sam pila čaj od đumbira koji mi je pomagao a čula sam da su keksići od đumbira još bolji mada njih nisam pronašla. Što se tiče jela prijali su mi samo kiseli obroci tipa jogurta. Naravno, poznajem i trudnice kojima nije (bilo) muka, blago njima.🙂

Kao posledica apstiniranja od kafe, a još više zbog delovanja hormona i celokupne promene u organizmu, spavala sam kao beba.🙂

Ono što je po meni obeležilo taj prvi period je svakako iščekivanje drugog tromesečja, ne samo zbog prestanka mučnine nego i zbog činjenice da sam sada “smela” svima da objavim radosnu vest.

U drugom tromesečju su pak počele druge muke: još veći umor, otežale noge a broj pantalona koje bih uspela da zakopčam se svakog dana smanjivao (trenutno je = 1). Trudim se da spavam što više (što mi za sada srećom još uvek nije teško, kuc kuc), povremeno nosim kompresione čarape a kupila sam i dovoljno garderobe u koju mogu da uđem i koja bi trebalo da potraje do kraja leta. Vaga pokazuje da sam se ugojila svega 3 kg (iskreno se nadam da ću ostati u granicama) tako da se promena primećuje samo u okruglom stomaku.

Trenutno stanje pred kraj drugog tromesečja (24 nedelja)beba dobro napreduje i svakog dana se okreće u stomaku, nekad manje, nekad vise a pre par dana je bila bas aktivna i nije se smirila čitavo pre podne. Posle sam se naravno uplašila kada je nisam osetila celo posle podne ali naravno, ona u ovom periodu spava 16-20 sati dnevno.🙂

I za kraj, najlepši momenti u prvom tromesečju:

* radost zbog pozitivnog testa i dopiranje do svesti činjenice da ću zaista biti mama

* vrištanje moje mame preko telefona kada sam joj saopštila srećnu vest

* pozitivno raspoloženje: hormoni su čudo🙂

Najlepši momenti u drugom tromesečju:

* prvi pokret bebe koji sam osetila u 19 nedelji i koji se može opisati kao nežni dodir leptira

* prvi “pravi” pokret otprilike u 21 nedelji

* svaki sledeći pokret …🙂

* i dalje pozitivno raspoloženje🙂

Leave a Reply

