Treće tromesečje (trimestar)

Već par nedelja sam u trećem trimestru koji počinje u 28. nedelji i ono što me u ovom periodu najviše raduje je što se dan porodjaja i susreta sa bebom približava. Sve je u znaku priprema, iščekivanja nameštaja, smišljanja dekoracija za bebinu sobu, čitanja literature, traženja jaslica (iako će nam trebati tek za godinu dana ali više o tome uskoro) i sl.

Vrlo brzo se umaram, tačnije, stalno sam umorna i to je u principu jedina stvar koja me muči. Spavanje postaje sve teže i teže jer osećam mali pritisak na stomak i ledja čak i kada ležim sa strane pa (za sada neuspešno) pokušavam da se poduprem raznoraznim jastucima tako da me možete zvati princeza na zrnu graška.🙂

Ukoliko vam se desi da noću loše spavate pokušajte da izlečite umor kratkim snom u toku dana ili posle podneva. U mom slučaju svakako pomaže. Negde sam čitala da trudnice treba (ili barem da pokušaju) da se pridržavaju redovnog ritma spavanja kako bi se i još nerođena beba navikla na isti jer će se navodno nakon rođenja lakše navići na spavanje noću. Nije mi baš najjasnije kako je to moguće jer se bebe noću bude više puta, u krajnjem slučaju moraju se nahraniti🙂 i čini mi se da su to ipak samo bapske priče.

U ovom periodu lako se oseti kada beba štuca što se ispoljava u ritmičnom pomeranju stomaka. Ja te pokrete zovem mali zemljotres.🙂 Kažu da se to dešava kao posledica spazma dijafragme koja na taj način počinje da “priprema” mala pluća za disanje. Učestalo štucanje se nastavlja još nekoliko meseci nakon rođenja, pošto dijafragma još uvek nije sposobna da bi u potpunosti mogla da kontroliše protok vazduha.

Takodje, česte su i Braxton-Hicks kontrakcije kada se mišići materice najpre stežu a zatim opuštaju, vežbajući i pripremajući je kako bi tokom porođaja mogla efikasno da radi. Kako se trudnoća bliži kraju možete da osetite kontrakcije koje vuku i stežu, intenzivnije i češće, a povremeno mogu da budu neugodne.

Sledi: lista literature i lista potrebnih stvari za bolnicu i bebu.

One Response to “Treće tromesečje (trimestar)”

  1. JagodicaBobica Says:

    Samo da te pozdravim,i da ti kazem da i mene muce muke oko spavanja – i ja ponekad stavljam jastuk pod stomak kad spavam na boku, nekad bude sve ok, a nekad sam neispavana i samo bauljam po kuci…

Leave a Reply

