Čuvanje dece

Dok bi se u Srbiji svi poznanici, prijatelji, komšije i rodjaci utrkivali u čuvanju deteta (da ne pričam o baki i ostalim bliskim članovima porodice) ovde u Švajcarskoj je to veoma teško. Čini mi se da su osnovni razlozi njihova generalna uzdržanost u odnosima prema drugima (rado se sastaju u kafićima i restoranima ali retko posećuju po kućama) kao i neki sulud strah i nepoverenje koje vlada prema “nepoznatima” koji bi čuvali dete, a u nepoznate se ubrajaju svi osim majke i oca. Ovde je uostalom normalno da majka ostane godinama kod kuće i napusti posao da bi se starala o detetu i postoji veliki animozitet prema jaslicama, obdaništu i sl. No, svakom svoje, ne želim da ulazim u tudje razloge i odluke, daleko od toga. Sve to poštujem i trudim se da razumem.

Recimo da sam u proteklih godinu dqnq upoznala puno žena sa decom na različite načine: na kursevima za bebe, na yogi, u savetovalištu za decu, pa čak i na forumima na Internetu. Recimo da su mnoge od njih veoma simpatične a sa nekima bih zaista volela da mogu češće da se družim. Naravno da imam i svoje “stare” prijatelje od kojih mnogi takodje imaju decu, vidjamo se povremeno ali mnogi žive na drugom kraju Ciriha ili u drugim gradovima još dalje od nas.

Za sutra sam bila prijavljena da slušam jedno predavanje vezano za moj posao (iako počinjem da radim 1. oktobra ponekad pročitam nešto za posao) i trebao mi je neko da pričuva malenu od 1 do 5 posle podne. Dragi radi, njegova sestra nije tu, a nemamo nikoga više. Prijatelji koje imam ili rade ili imaju baš malu decu i sigurno im je to dovoljno za sada pa neću da ih gnjavim🙂 ili žive dosta daleko od nas. Naravno da sam onda pitala nekoliko mama-poznanica u koje bih imala poverenje – sve te koje se svakog dana švrćkaju po igralištima, bazenima, šumama i jezerima – i mislile li da se neka od njih javila? Nije. Naravno, nekako se nisam ni nadala da ce neko pristati ali ipak, optimizam je moje drugo ime.🙂 Malopre sam otkazala učešće na predavanju, a tako sam se tome radovala.

Zatim sam postavila oglas. Tražim mamicu koja će 1-2 puta mesečno pripaziti na moje dete tokom 2-3 sata i obrnuto. Moje dete je rodjeno u oktobru 2007, veoma je milo, veselo i lako za negu/druženje, ja imam 33 godine i prilično sam strpljiva i istrajna osoba. Govorim nemački, engleski, pomalo francuski a maternji jezik mi je srpski.

Već sam ga okačila na dva sajta na Internetu (jedan od njih je esgehtauchso) a sutra ću ga okačiti i u mesnoj zajednici. Nikad se ne zna, možda mi se čak javi neka “naša” mamica, to bi tek bilo sjajno. Kao što rekoh, optimizam je moje drugo ime.🙂

Inače malena kreće 1. oktobra u jaslice dva dana nedeljno, ja ću raditi 3 a dragi 4 dana nedeljno. Sve smo odlično smislili i organizovali ali eto, treba mi neko koga ću moći da pozovem u pomoć ako mi iskrsne nešto u danima kada nemamo jaslice.

Ako sve ovo ne uspe počećemo da tražimo klasičnu babysitterku.

update: na oglas mi se javila a u medjuvremenu smo se i upoznale jedna izuzetno simpatična devojka sa kojom sam otkrila puno zajedničkih interesovanja i stavova. Imamo i sličnu priču o boravku u Švajcarskoj, jednostavno smo se prepoznale. Jupi!😉

One Response to “Čuvanje dece”

  1. Čuvanje dece drugi deo « Mother in Switzerland - Mama u Švajcarskoj Says:

    […] dece drugi deo Dok sam tražila nekog ko će mi ponekad pričuvati dete javila mi se jedna drugarica čija kćerka ima 2 meseca i zamolila da joj pričuvam bebu tokom […]

Leave a Reply

